12. 10. 2015

Díky několika nově vybudovaným administrativním budovám na metru Nové Butovice či Jinonice je cesta autem po ulici Radlická směrem do centra dosti odlišná od toho, jaké to bývalo ještě relativně před pár měsíci. Většinou se lidé vraceli z centra Prahy na Prahu 5, nyní však jezdí i opačným směrem do centra a tak po skončení pracovní doby bývá na Radlické pěkně plno. Při té příležitosti jsem si vzpomněl na nedávno publikovaný článek ohledně dvou nově vznikajících velkých kancelářských budovách v centru Londýna. Tipněte si, jak do budoucna zatíží automobilovou dopravu jejich uživatelé? Nijak. Nařízení britské vlády z důvodu ochrany ovzduší reguluje počet automobilů v centru Londýna a u nových budov povoluje vybudování maximálně 9 parkovacích míst.

Administrativní budova 33 Central má 237 parkovacích míst pro kola, 22 míst pro motocykly a 2 parkovací stání pro invalidy. Kancelářská budova 20 Fenchurch Street má stovky parkovacích míst pro kola, ale ani jedno pro auto. Nutno také dodat, že město buduje cyklistickou dálnici a třeba v případě budovy 33 Central je projekt dotažen tak, že cyklisté mají vlastní vjezd z ulice, aby nedocházelo ke střetům s motoristy a dveře do místnosti se otevírají automaticky, aby mohl cyklista pohodlně vejít. Ano, Praha není rovná jako Londýn, ale stejně, nedalo by se nějak inspirovat?

 

 

Štítky

Zpět na blog